Veľkoobchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky pre podnikateľov (ďalej len „VOP” alebo „Všeobecné obchodné podmienky“)

  1. 1. Všeobecné ustanovenia
  1. 1.1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti vyplývajúce z Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim Be Lenka s.r.o. so sídlom Obchodná 9076/3D, 010 08 Žilina, IČO: 51085291, DIČ: 2120590197, spoločnosť vedená v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 68526/L (ďalej len „Predávajúci“) a Kupujúcim – podnikateľom, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho www.belenka.com (ďalej len „E-shop“) alebo prostredníctvom emailovej komunikácie, prípadne telefonicky.

Kontaktné údaje Predávajúceho sú nasledovné:

Prevádzka:

Be Lenka s.r.o. Obchodná 9076/3D

010 01 Žilina

E-mail: wholesale@belenka.com

Tel. č.: +421 948 191 469

Číslo účtu - IBAN: SK7483300000002001293158 pre platby v EUR

Prosíme neuhrádzať platbu za objednaný Tovar, pokiaľ nedostanete platobné údaje na váš e-mail.

1.2. Všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú Kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od Všeobecných obchodných podmienok, majú ustanovenia Kúpnej zmluvy prednosť pred Všeobecnými obchodnými podmienkami.

1.3. Definícia niektorých pojmov:

E-shop - počítačový systém umiestnený v sieti internetu na stránkach www.belenka.com, www.belenka.sk alebo www.belenka.cz s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie Tovarov. Pre Kupujúceho je na stránke E-shopu umiestnený registračný formulár, prostredníctvom ktorého vystavuje a zasiela objednávku Predávajúcemu.

Kupujúci - fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu s Predávajúcim, za účelom predaja Tovaru konečnému spotrebiteľovi. Za uzatvorenie kúpnej zmluvy sa považuje zaslanie písomného potvrdenia o prijatí objednávky.

Zmluvné strany - spoločne Predávajúci a Kupujúci

Tovar - produkty, ktoré sú v aktuálnej ponuke E-shopu. Pod pojmom Tovar sa myslí „nový tovar“, „použitý tovar“ a „tovar vyrobený na zákazku“, ak z kontextu nevyplýva niečo iné.

Nový tovar - Tovar, ktorý nebol používaný a nachádza sa v originálnom balení výrobcu spolu so všetkým príslušenstvom.

Použitý tovar - Tovar, ktorý je vhodný na ďalšie použitie v nezmenenom stave alebo po oprave.

Tovar vyrobený na zákazku - Tovar, vyrobený na základe osobitných požiadaviek Kupujúceho, ktorý zhotoví Predávajúci.

Kúpna cena - celková cena Tovaru.

  1. 2. Elektronická objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

2.1. Elektronickou objednávkou za účelom dodania tovaru sa rozumie odoslaný:

2.1.1. elektronický formulár, ktorý obsahuje informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného Tovaru z ponuky E-shopu s uvedením informácií o jeho veľkosti, vzore, príp. doplnkoch na nosiči / bunde / mikine, Kúpnu cenu tohto Tovaru a nákladov na jeho dodanie, spôsob platby a dodania spracovaný systémom elektronického obchodu.

Kupujúci sa pre vyplnenie elektronického formulára zaregistruje na E-shope.

Po registrácii informuje Predávajúci Kupujúceho o zriadení osobného konta, ktorým sa bude Kupujúci pri objednávaní Tovaru prihlasovať do E-shopu pomocou pridelených prihlasovacích údajov Prostredníctvom tohto konta budú vytvárané objednávky, evidované zľavy a iné výhody pre Kupujúceho. Prihlasovacie údaje odporúča Predávajúci zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť. Zároveň je v záujme Kupujúceho, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich poskytnutie inej osobe môže znamenať jej vystupovanie v E-shope v mene Kupujúceho.

Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil / bol Predávajúcim oboznámený o vlastnostiach tovaru, o jeho Kúpnej cene a ostatných nákladoch, ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku Kúpnej ceny je povinný Predávajúcemu uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady Kúpnej ceny z možností ponúkaných Predávajúcim. Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v internom systéme Predávajúceho, o čom bude Kupujúci informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Odoslaním potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu sa zmluva o kúpe tovaru považuje za uzavretú (ďalej len „Kúpna zmluva” alebo „Zmluva”).

E-shop umožňuje Kupujúcemu prístup k informáciám o stave jeho objednávok (zaregistrovanie, prijatie, úhrada, expedovanie ...) po autorizácii jeho prihlasovacími údajmi.

Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP bez predchádzajúceho upozornenia.

2.1.2. e-mail na adresu Predávajúceho uvedenú v kontaktných údajoch E-shopu. V prípade nedostupnosti elektronického spojenia, môže Kupujúci objednať Tovar telefonicky. Potvrdenie objednávky a informácie spojené s vybavením objednávky sa uskutoční následne elektronicky, zvyčajne formou potvrdzujúceho emailu. Odoslaním potvrdenia o prijatí objednávky Kupujúcemu sa Kúpna zmluva považuje za uzavretú.

2.1.3. elektronický formulár – tzv. predobjednávka tovaru, ktorý je umiestnený tiež v osobnom konte zákazníka v E-shope.

2.2. Elektronickou objednávkou za účelom dodania Tovaru vyrobeného na zákazku sa

rozumie:

2.2.1. e-mail odoslaný na adresu Predávajúceho Kupujúcim. V prípade, že sa jedná o výrobu na zákazku a nie o dodávku štandardne ponúkaného Tovaru, Predávajúci s Kupujúcim uzatvárajú kúpnu zmluvu so špecifikáciou Tovaru na zákazku, dohodnú podmienky jeho zhotovenia, kúpnu cenu, dodacie termíny a dodávku.

2.3.   Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých požadovaných údajov - presný názov objednaného tovaru (prípadne číselné označenie tovaru), počet kusov tovaru, zvolený spôsob platby a dopravy a kontaktné údaje Kupujúceho (názov, IČO, miesto podnikania / sídlo, prípadne adresu pre doručovanie, telefónne číslo, e-mailovú adresu). Kupujúci je povinný preukázať, že je podnikateľom, a to zadaním platného identifikačného čísla do objednávky.

2.4. Predávajúci umožňuje Kupujúcemu, ktorý má aktivované osobné konto možnosť predobjednávky Tovaru, ktorý bude zaradený do predaja cez E-shop prostredníctvom marketingových kampaní resp. zaradený do predaja ako novinka v sortimente. O marketingovej kampani bude Kupujúci informovaný prostredníctvom emailovej komunikácie, kde budú definované podmienky predobjednávania Tovaru.

2.5. Uzavretím Kúpnej zmluvy Kupujúci prehlasuje a zaväzuje sa, že

- pri ďalšom obchodovaní s Tovarom nebude používať ochranné známky, nezapísané označenia, dizajny, špecifické dizajnové prvky (napr. farebnosť a usporiadanie prvkov E-shopu Predávajúceho či účtov Predávajúceho na sociálnych sieťach) priemyselné vzory či iné charakteristické nehmotné statky Predávajúceho, na svoje vlastné účely alebo na účely 3. osôb, bez predošlého písomného súhlasu Predávajúceho;

- súhlas Predávajúceho udelený v zmysle predošlého odseku môže byť kedykoľvek a bez náhrady odvolaný, a to aj bez uvedenia dôvodu;

- na výzvu Predávajúceho sa zdrží konania v rozpore s týmto ustanovením, ktoré môže mať čo i len potenciálny nekalosúťažný charakter.

  1. 3. Cenové podmienky

3.1. Pri objednávaní Tovaru sa na Tovar vzťahuje Kúpna cena zverejnená ako cena daného tovaru. Predajné ceny v E-shope sú uvádzané v eurách. V cene tovaru nie sú zahrnuté náklady na dodanie tovaru alebo ceny platné pre Tovar na zákazku. Náklady na dodanie budú pripočítané k cene tovaru vo výške podľa cien uvádzaných pre jednotlivé typy prepravy tovaru v E-shope resp. podľa cenníka prepravy od prepravcu (v prípade objednávky Tovaru emailom alebo telefonicky).

3.2. Akciové ceny, ceny platné pri uvádzaní nových produktov na trh (platné pre predobjednávky) a prípadné ďalšie zľavy platia v časovom období, počas ktorého akcia trvá, a za splnenia podmienok uvedených pre každú akciu či zľavu samostatne. Rôzne akcie a zľavy nie je možné kombinovať, pokiaľ nie je výslovne uvedený opak.

3.3. Predávajúci v prípade dodania Tovaru do zahraničia nenesie zodpovednosť za clá, poplatky a dane vyrubené v súvislosti s dovozom tovaru zo Slovenskej republiky. Tieto náklady znáša výhradne Kupujúci.

  1. 4. Spôsob platby

4.1. Pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak, Kupujúci na základe potvrdenia o prijatí objednávky a prijatí potrebných údajov prostredníctvom e-mailu zaslaného Predávajúcim prevedie Kúpnu cenu za objednaný Tovar na účet vedený vo Fio Banke, IBAN: SK74 8330 0000 0020 0129 3158 pre platby v mene EUR pričom ako variabilný symbol uvedie číslo faktúry, resp. číslo zálohovej faktúry pri dodávke Tovaru vyrobeného na zákazku a do poznámky pre príjemcu uvedie názov spoločnosti, na ktorú Tovar objednáva. V tomto smere Predávajúci upozorňuje, že uvedenie správneho variabilného symbolu napomáha k urýchleniu vybavenia objednávky, v opačnom prípade je obtiažne spárovať objednávku s uskutočnenou platbou. Objednávka bude vybavená až po pripísaní celkovej čiastky Kúpnej ceny na účet Predávajúceho v dodacích lehotách uvedených v bode 5 týchto VOP. V prípade, že Predávajúci nedokáže objednaný Tovar z vopred nepredvídateľných a Predávajúcim nezavinených dôvodov dodať  (napr. kvôli nedostupnosti materiálov, nevyhovujúcej kvalite materiálov od dodávateľov, chýbajúcej kapacite u dodávateľov a pod.) je platba vrátená na účet Kupujúceho v plnej sume. V prípade, že Kupujúci objednaný Tovar  nepreberie, platba sa stáva nevratnou.

4.2. V prípade úhrady Kúpnej ceny prostredníctvom platobnej brány Pay Pal sa budú účtovať poplatky za uskutočnenie platby vo výške 3,5 % z fakturovanej sumy.

  1. 5. Dodacie podmienky

5.1. Dodávky objednaného Tovaru sú vybavované v najkratších možných lehotách v závislosti od dostupnosti Tovaru a prevádzkových možností Predávajúceho. Všetok Tovar uvedený ako skladom Predávajúci odošle do 48 hodín po pripísaní celkovej čiastky kúpnej ceny na účet Predávajúceho, ak sa Zmluvné strany nedohodnú inak. Pri dodaní Tovaru objednaného na objednávku bude Tovar dodaný v zmysle informácie od Predávajúceho o možnostiach dodávky Tovaru na objednávku a po pripísaní celkovej čiastky Kúpnej ceny na účet Predávajúceho. Predávajúci je oprávnený v odôvodnených prípadoch lehotu na dodanie Tovaru predĺžiť, a to aj opakovane.

5.2. V prípade dodávky Tovaru vyrábaného na objednávku a na zákazku sú tieto vybavované v termíne po dohovore resp. max do 6 týždňov od uzavretia kúpnej zmluvy a pripísania celkovej čiastky Kúpnej ceny na účet Predávajúceho. Táto dodacia lehota začína plynúť až splnením všetkých predchádzajúcich podmienok. Predávajúci je oprávnený v odôvodnených prípadoch lehotu na dodanie takéhoto Tovaru predĺžiť, a to aj opakovane.

5.3. Ak sa v elektronickej objednávke nachádza viacero Tovarov a časť z nich nie je skladom, Predávajúci o tom informuje Kupujúceho, pričom ho informuje aj o možnosti čiastočných dodávok a nákladov za dodanie.

5.4. Tovar je doručovaný prostredníctvom tretích osôb (dodávateľov) na adresu uvedenú Kupujúcim v objednávke, pričom Kupujúci je povinný objednávku na tejto adrese prevziať pri jej dodaní.

5.5. Faktúra je Kupujúcemu doručovaná elektronicky na emailovú adresu uvedenú Kupujúcim. Faktúra slúži aj ako záručný list.

5.6. Tovar je možné vyzdvihnúť aj osobne v prevádzke Predávajúceho po vzájomnej dohode. Pri osobnom prevzatí Tovaru Kupujúci svojim podpisom na dodacom liste alebo faktúre potvrdí správnosť a kompletnosť dodávky Tovaru.

5.7. Tovar je dodávaný na územie Slovenskej republiky, Českej republiky, poprípade na územie iného štátu po vzájomnej dohode.

5.8. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím, resp. odovzdaním prvému doručovateľovi

5.9. Pri preberaní tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť a celistvosť obalu,

 prípadne vady bezodkladne oznámiť doručovateľovi a spísať záznam o zistených vadách.

V prípade, že bol Kupujúcemu dodaný tovar, ktorý si neobjednal, je Kupujúci povinný ihneď, najneskôr do 24 hodín e-mailom alebo telefonicky kontaktovať Predávajúceho. V prípade, ak bol dodaný tovar, ktorý javí známky poškodenia, zjavných vád, je Kupujúci povinný ihneď, najneskôr do 24 hodín e-mailom alebo telefonicky kontaktovať Predávajúceho. V prípade zistenia poškodenia Tovaru je Kupujúci povinný vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia Tovaru, ktorého správnosť potvrdí doručovateľ. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Predávajúcemu môže následne Predávajúci poskytnúť odstránenie vady Tovaru, zľavu na Tovare alebo v prípade neodstrániteľných vád dodať Kupujúcemu nový Tovar.

  1. 6. Náklady na dodanie

6.1. Cena poštovného je závislá od zvoleného spôsobu a miesta doručenia a spôsobu platby. Určuje sa individuálne na základe písomnej dohody (e-mailom) medzi Kupujúcim a Predávajúcim.

6.2. Pri osobnom odbere sa poštovné neúčtuje.

  1. 7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

7.1. Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:

a. v prípade, že Kúpnu zmluvu nie je možné realizovať z dôvodov na strane Kupujúceho (nesprávne uvedené kontaktné údaje, Kupujúci s Predávajúcim nekomunikuje, Kupujúci nezaplatil dohodnutú platbu včas, Kupujúci akýmkoľvek spôsobom porušil tieto VOP a pod.).

b. v prípade, že si Kupujúci neprevzal Tovar do piatich pracovných dní odo dňa, kedy bol povinný si ho prevziať,

c. v prípade vypredania skladových zásob, nutnosti rozdelenia objednávky alebo nemožnosti dodania Tovaru riadne a včas,

d. v prípade, že sa už objednaný Tovar nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena u dodávateľa Tovaru a z uvedených dôvodov Predávajúci nie je schopný Tovar Kupujúcemu dodať alebo ho dodať v cene, ktorá je uvedená v E-shope,

e. v prípade, že Kupujúci si už v minulosti objednaný Tovar neprevzal alebo iným spôsobom porušil tieto Všeobecné obchodné podmienky alebo je dlžníkom Predávajúceho,

f. v prípade dodávky Tovaru vyrábaného na zákazku, ak Kupujúci v procese výroby opakovane mení svoje požiadavky,

g. v prípade, že Kupujúci je v platobnej neschopnosti.

7.2. V prípade, že Kupujúci zaplatil Predávajúcemu Kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zániku Kúpnej zmluvy z dôvodu odstúpenia od zmluvy zo strany Predávajúceho, Predávajúci vráti už zaplatenú Kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 14 dní od zániku Kúpnej zmluvy prevodom na bankový účet Kupujúceho, pokiaľ sa Zmluvné strany nedohodnú inak

7.3. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle platných ustanovení zákona č. 513/1991 Zb., obchodný zákonník v znení neskorších predpisov. Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj Tovaru vyrobeného na zákazku.

7.4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy u Predávajúceho v listinnej podobe alebo zaslať toto odstúpenie e-mailom na adresu Predávajúceho uvedenú v jeho kontaktných údajoch. K odstúpeniu od Zmluvy je potrebné priložiť doklad o kúpe (faktúru). V odstúpení od zmluvy je potrebné uviesť číslo a dátum objednávky alebo zoznam objednaného Tovaru, dátum, kedy bol tovar doručený, identifikáciu  Kupujúceho, ktorý uzatvoril Kúpnu zmluvu. Kúpna cena bude Kupujúcemu vrátená na bankový účet, ktorým bola predtým uskutočnená platba za Tovar od Kupujúceho.

7.5. Kupujúci je povinný najneskôr do 3 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť Predávajúcemu na adresu Be Lenka s.r.o., Martina Rázusa 1133/9, 010 01 Žilina alebo mu tovar odovzdať osobne v jeho prevádzke po predchádzajúcej dohode. Náklady na vrátenie Tovaru (poštovné) znáša Kupujúci. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu alebo priamo Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Vzhľadom na to, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadnú stratu Tovaru pri jeho preprave, odporúčame zaslať Tovar formou doporučenej poistenej zásielky alebo vybranou kuriérskou spoločnosťou. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá.

7.6. Predávajúci je povinný Kupujúcemu najneskôr do 7 kalendárnych dní odo dňa spätného doručenia Tovaru pri odstúpení od Zmluvy Kupujúcim vrátiť všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe Predávajúcemu.

7.7. V prípade, že Kupujúci odstúpi od Zmluvy v zmysle bodu 7.3 týchto Všeobecných obchodných podmienok a doručí Predávajúcemu Tovar, ktorý je použitý, poškodený, vypratý, neúplný alebo nie je v pôvodnom obale so všetkým príslušenstvom a záručným listom, ak bol k Tovaru priložený, Predávajúci nie povinný vrátiť Kupujúcemu platby prijaté na základe Kúpnej zmluvy. V takom prípade bude Kupujúcemu odoslaný Tovar späť na jeho adresu.

7.8. Právo na odstúpenie od Zmluvy Kupujúcemu zaniká v prípade, že si ho Kupujúci neuplatnil v lehote a spôsobom upraveným v predchádzajúcich bodoch týchto Všeobecných obchodných podmienok, v prípade, že Kupujúci nepredloží originál dokladu o kúpe (faktúry) alebo v prípade, že Kupujúci poruší svoju povinnosť odoslať tovar späť predávajúcemu v lehote do 3 kalendárnych dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy podľa bodu 7.7. týchto Všeobecných obchodných podmienok.

7.9. Odporúčame Kupujúcemu pri vrátení Tovaru posielať balík kuriérom a s poistením zásielky. Pokiaľ Kupujúci nemá doklad o odoslaní Tovaru späť, Predávajúci mu nie je povinný náhradu za Tovar uhradiť.

  1. 8. Zodpovednosť za vady

8.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa na Tovare vyskytnú v záručnej dobe. Pri Použitom tovare nezodpovedá za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá za vady, pre ktoré bola dojednaná nižšia Kúpna cena.

8.2. Záručná doba na objednaný a riadne zaplatený resp. prevzatý Tovar je 12 mesiacov. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia Tovaru Kupujúcim alebo inou oprávnenou osobou, resp. odovzdania prvému doručovateľovi. Kupujúci je povinný reklamovať vady Tovaru u Predávajúceho bezodkladne. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň doručenia Tovaru na prevádzku Predávajúceho. Poštovné pri odoslaní Tovaru  na reklamáciu hradí Kupujúci.

8.3. Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a o spôsobe reklamácie Tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, bez ohľadu na to, či bola objednávka uskutočnená prostredníctvom E-shopu, emailom alebo telefonicky.

    

8.4. Kupujúci má právo uplatniť si u Predávajúceho záruku len na Tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho. Reklamáciu všetkých zjavných vád Tovaru spočívajúcich v druhu a/alebo množstve a/alebo zjavne zníženej kvalite (napr. odlišná farebnosť) Tovaru je Kupujúci povinný uskutočniť písomne bez zbytočného odkladu po prevzatí Tovaru, inak toto právo zaniká. K neskoršiemu uplatneniu zjavných vád dodaného Tovaru sa neprihliada a nebude zo strany Predávajúceho uznané.

    

8.5. Ak má Tovar vady, má Kupujúci právo uplatniť si reklamáciu vyplnením reklamačného formulára prostredníctvom elektronického systému, čím bude reklamácia zaregistrovaná na reklamačnom oddelení Predávajúceho. Následne Kupujúci doručí Tovar spolu s príslušenstvom do prevádzky Predávajúceho na vlastné náklady. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Kupujúci je povinný odovzdať Predávajúcemu reklamovaný Tovar, vrátane všetkých jeho súčastí, v hygienicky nezávadnom stave umožňujúcom bezpečnú manipuláciu s Tovarom ďalšími osobami. V opačnom prípade je Predávajúci oprávnený reklamáciu Tovaru odmietnuť.

8.6. Predávajúci vydá Kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie Tovaru vo vhodnej forme zvolenej Predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe.

8.7. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol Predávajúcim v dobe uzatvárania Zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola Kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

8.8. Nárok na uplatnenie reklamácie u Predávajúceho Kupujúcemu zaniká:

- nepredložením faktúry alebo príslušenstva Tovaru,

- neoznámením zjavných vád pri prevzatí Tovaru,

- neuplatnením reklamácie bez zbytočného odkladu po zistení vady Tovaru,

- uplynutím záručnej doby Tovaru,

- mechanickým poškodením Tovaru spôsobeným Kupujúcim,

- poškodením Tovaru pri preprave v prípade, že Kupujúci poruší svoju povinnosť uvedenú v bode 5.9 týchto Všeobecných obchodných podmienok,

- poškodením Tovaru neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,

- poškodením Tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením alebo iným zásahom vyššej moci,

- poškodením Tovaru, ktoré bolo spôsobené bežným opotrebením, nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom, nesprávnym alebo nevhodným použitím, nesprávnym skladovaním, ošetrovaním, praním alebo sušením, vystavením netypickým podmienkam.

8.9. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie Tovaru vzniknuté, okrem iného, najmä:

- prirodzeným opotrebením,

- znečistením Tovaru alebo jeho častí,

- zanedbaním starostlivosti o Tovar,

- používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu, v ktorom sa Tovar bežne používa,

- zásahom do Tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy), pri používaní Tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k Tovaru či s účelom, na ktorý je Tovar určený,

- mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený Tovar, Tovar poškodený neopatrným neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškrabaním vrstiev Tovaru a pod.,

- po uplynutí záručnej doby.

8.10. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Kúpnej ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia, vyplatením primeranej zľavy z ceny Tovaru alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie Tovaru.

8.11. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v popise závad pri uplatnení reklamácie. V prípade oprávnenej a uznanej reklamácie navrhne Predávajúci Kupujúcemu zodpovedajúci spôsob riešenia v rámci obchodného vzťahu medzi Zmluvnými stranami.

8.12.  Kupujúci nie je oprávnený uplatňovať si akékoľvek nároky zo zodpovednosti za vady Tovaru ich započítaním proti nároku Predávajúceho na zaplatenie Kúpnej ceny alebo iného plnenia v zmysle uzatvorenej Kúpnej zmluvy.

8.13. Ak Tovar predávaný za nižšiu cenu alebo Použitý tovar má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu právo na primeranú zľavu.

8.14. Predávajúci si vyhradzuje právo vymeniť vadný Tovar za iný obdobný Tovar s porovnateľnými parametrami. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova odo dňa prevzatia nového Tovaru.

8.15. Na vybavenie reklamácie Kupujúceho sa nevzťahuje 30-dňová lehota v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa. Lehota na vybavenie reklamácie v tomto prípade nie je zákonom stanovená, predávajúci sa ju však zaväzuje vybaviť v lehote do 60 dní.

8.16. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej Kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

  1. 9. Ďalšie dojednania

9.1. Kupujúci je povinný manipulovať s Tovarom s odbornou starostlivosťou tak, aby v priebehu jeho skladovania alebo prepravy nedošlo k jeho poškodeniu, zničeniu alebo zníženiu jeho kvality.

9.2. Kupujúci je ďalej povinný uskutočňovať predaj Tovaru s takou podporou a starostlivosťou, s akou poskytuje predaj tovarov iných výrobcov či dodávateľov. 

9.3. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí, že pri výkone svojej podnikateľskej činnosti nepridá, nezmení, nezakryje, neodstráni alebo inak nezasiahne do akéhokoľvek označenia Tovaru.

9.4. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach týkajúcich sa vzájomného obchodného styku, najmä, nie však výlučne v oblasti výrobného procesu alebo cenovej politiky Predávajúceho. Tieto skutočnosti sa považujú za dôverné. Dôverné informácie o činnosti Predávajúceho budú držané v prísnej dôvernosti a tajnosti a nebudú sa ďalej odovzdávať akejkoľvek inej fyzickej či právnickej osobe, s výnimkou predchádzajúceho písomného súhlasu Predávajúceho s takýmto sprístupnením. Kupujúci zároveň berie na vedomie, že niektoré z týchto informácii môžu byť tiež predmetom obchodného tajomstva chráneného príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka. Za porušenie tohto ustanovenia môže Predávajúci požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 5000 EUR.

  1. 10. Záverečné ustanovenia

10.1. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto Všeobecných obchodných podmienkach je splnená ich umiestnením na E-shope.

10.2. Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

10.3. Všetky spory sa Zmluvné strany pokúsia riešiť mimosúdnou cestou za účelom zachovania dobrých obchodných vzťahov. V prípade, ak k tomu nedôjde sa Zmluvné strany dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov vzniknutých na základe týchto VOP alebo uzatvorenej Zmluvy alebo súvisiacich s týmito VOP alebo Zmluvou, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik, ako aj spory, ktoré vzniknú z iných právnych vzťahov vzniknutých pred uzavretím Zmluvy, budú riešené pred Všeobecným Rozhodcovským súdom SR, Dunajská 8, 811 08 Bratislava (ďalej len „rozhodcovský súd“) jediným rozhodcom podľa vnútorných predpisov rozhodcovského súdu. Rozhodcu ustanovuje a vymenuje rozhodcovský súd.

Rozhodnutie rozhodcovského súdu bude pre strany konečné a záväzné. Strany sa výslovne dohodli na možnosti súdu v zmysle ust. § 22a ods. 1 zákona č. 244/2002 Z. z., o rozhodcovskom konaní.

10.4. Na vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú platné právne predpisy Slovenskej republiky, predovšetkým príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka. Zmluvné strany sa dohodli, že akékoľvek spory vzniknuté medzi nimi sa budú riadiť právom Slovenskej republiky, a to bez ohľadu na to, či sa jedná o práva zmluvné alebo mimozmluvné.

10.5. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom zverejnenia na E-shope.

V Žiline dňa 31.3.2023