Reklamácia tovaru

Spotrebiteľ má právo na reklamáciu zakúpeného tovaru v lehote 24 mesiacov, obchodný partner má právo na reklamáciu v lehote 12 mesiacov od dátumu doručenia tovaru.

 


Kedy a ako bude vybavená moja reklamácia?

+ -

O výsledku reklamácie budete informovaní e-mailom najneskôr do 30 kalendárnych dní v prípade konečného spotrebiteľa a do 60 kalendárnych dní v prípade, ak kupujúcim nie je konečný spotrebiteľ.

V reklamačnom formulári si zákazník vyberá preferovaný spôsob vybavenia reklamácie, ale o konečnom riešení reklamácie vždy rozhoduje reklamačné oddelenie. Reklamovaný tovar posúdime a určíme vhodný postup podľa rozsahu výrobnej vady, ktorý môže zahŕňať buď opravu tovaru, vrátenie finančných prostriedkov, výmenu tovaru, odborné posúdenie, odmietnutie reklamácie alebo zamietnutie reklamácie.

Ako mám pripraviť reklamovaný tovar na odoslanie?

+ -

Tovar na reklamáciu dôkladne vyčistite a vhodne zabaľte, vrátane všetkých jeho súčastí, aby sa počas prepravy nepoškodil. Predávajúci je oprávnený reklamáciu odmietnuť prijať, ak bude doručený tovar v hygienicky závadnom stave.

K tovaru priložte Reklamačný formulár. Ak ho nemáte možnosť vytlačiť, môžete ho napísať ručne.

Čo mám robiť, ak kuriér neprišiel pre balík?

+ -

V prípade, ak ste si vybrali odoslanie kuriérom a ten sa nedostaví do 2 pracovných dní, obratom kontaktujte zákaznícky servis.

Čo sú hlavné poškodenia, na ktoré sa nevzťahuje záruka?

+ -

Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru zapríčinené kupujúcim, okrem iného, najmä:

  • prirodzeným opotrebením,
  • znečistením tovaru alebo jeho častí,
  • zanedbaním predpísanej starostlivosti o tovar,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, v ktorom sa tovar bežne používa,
  • zásahom do tovaru neoprávnenou osobou (neodborné opravy alebo úpravy),
  • pri používaní tovaru v rozpore s návodom, technickými normami, inou dokumentáciou k tovaru či s účelom, na ktorý je tovar určený,
  • mechanickým poškodením, najmä roztrhnutý, prerezaný, tepelne poškodený tovar, tovar poškodený neopatrným, neúmerným fyzickým zaobchádzaním, zámerným poškriabaním vrstiev tovaru a pod.,
  • po uplynutí záručnej doby.

Viac informácií k reklamácii tovaru nájdete v našich Obchodných podmienkach v bode 7.

Kedy je možné využiť reklamáciu bez zaslania?

+ -

Ak sa na tovare prejavila výrobná vada a tovar je v záručnej dobe, je možné využiť službu reklamovania tovaru na diaľku. Aj takúto reklamáciu je potrebné registrovať online ako reklamáciu bez zaslania, aby mohla byť spracovaná. Po vyplnení online reklamácie posúdime tovar podľa fotiek a budeme vás informovať e-mailom o ďalšom postupe.

Ako reklamovať tovar zakúpený na bazári Be Lenka?

+ -

Ak chcete reklamovať tovar kúpený na Be Lenka bazári, napíšte nám na zákaznícky servis na info@belenka.sk, kde získate podrobné informácie, ako postupovať. K reklamácii budete potrebovať obojstrannú kópiu pokladničného dokladu a vyplnený reklamačný formulár, ktorý vám pošleme e-mailom na vyplnenie.

Upozorňujeme, že nie je možné reklamovať vadu, s ktorou bol tovar zakúpený. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu reklamovaný tovar, vrátane všetkých jeho súčastí, v hygienicky nezávadnom stave umožňujúcom bezpečnú manipuláciu s tovarom ďalšími osobami. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený reklamáciu tovaru odmietnuť.

Ako reklamovať tovar zakúpený v predajni Be Lenka?

+ -

Reklamáciu je potrebné riešiť priamo s predajňou, pretože naše predajne a e-shop nie sú prepojené. V prípade nákupu tovaru v našej predajni sa riaďte Obchodnými podmienkami určenými v danej predajni. Zoznam našich predajní s kontaktmi nájdete na tejto stránke.

Kde môžem reklamovať tovar zakúpený u vášho obchodného partnera?

+ -

V prípade tovaru zakúpeného u našich obchodných partnerov musíte kontaktovať priamo daného predajcu, u ktorého ste tovar kúpili. 

Aký je stav mojej reklamácie?

+ -

Stav reklamácie zistíte vo svojom zákazníckom účte alebo na stránke Stav reklamácie. Od nás dostanete e-mail v čase, keď začneme vašu reklamáciu spracovávať a v čase ukončenia reklamácie s informáciou o jej vybavení. 

V prípade, že ste reklamáciu odoslali a neobdržali ste žiadnu e-mailovú notifikáciu o jej spracovaní do 14 dní od doručenia zásielky ku nám, kontaktujte náš zákaznícky servis.