Ako schudnúť po pôrode?

ako-schudnut-po-porode

Robia vám kilá navyše po pôrode vrásky na tvári? Netrápte sa. Ak budete trpezlivá, zaradíte do svojho denného programu pohyb a prehodnotíte niektoré svoje stravovacie návyky, určite schudnete.

Och, tie kilečká. Koľko starostí by nám ušetrili, keby sa stále držali na to istom čísle... Žiaľ, počas tehotenstva je prirodzené, že sa ich na nás zopár navyše nalepí. Veď v nás rastie nový človek z mäsa a kostí.

Ideálne je počas tehotenstva pribrať 9 až 13 kíl. U každej „tehuľky“ je to však individuálne. Niektoré priberú aj 20 kilogramov. Po pôrode z nich opadne približne 1/3, ale čo robiť s tými zvyšnými kilečkami? 

Ako sa hovorí, trpezlivosť ruže prináša, aj keď v tomto prípade by sme mohli povedať: „trpezlivosť kilá odnáša“. Jednoducho nemôžeme očakávať, že pár dní po pôrode sa dostaneme na našu pôvodnú váhu. Áno, možno aj vy poznáte mamičku, ktorá sa zbytočných kíl zbavila pár týždňov po pôrode, ale ako sme už spomínali, nielen priberanie, ale aj chudnutie je veľmi osobité...

Chudnutie po pôrode
Ak patríte do tej skupinky žien, ktoré chudnú „ťažšie“, radi vám poradíme, ako si upraviť denný režim tak, aby ste sa neželaných kíl zbavili. Možno to bude trvať dlhšie, ale určite to bude za to stať.
 

Hlad je prezlečený smäd

Mnohé mamičky počas starostlivosti o svoje bábätko zabúdajú na vlastné potreby a nepočúvajú „zúfalé výkriky“ svojho tela. Napríklad, že je smädné... Preto ak pociťujete obrovský hlad bez príčiny, skúste sa zamyslieť nad tým, koľko vody ste cez deň vypili. Podľa odborníkov by sme mali denne prijať cca 2,5 litra vody, aby bolo naše telo spokojné...Ak ste teda cez deň málo pili, skúste „vlčí hlad“ zahnať namiesto jedlom pohárom vody, samozrejme najlepšie čistou vodou.

Rada: Každé ráno naplňte väčší džbán vodou a dajte si ho na dobre viditeľné miesto. Zakaždým, keď vám naň padne zrak, napite sa. Takto budete mať pod kontrolou svoj pitný režim.
 

Jedlo naše každodenné

Je nám jasné, že sa naháňate od rána do večera, a preto nie je čas premýšľať nad tým, čo budete cez deň jesť. Hlavne, že niečo do seba dostanete. Ak však môžeme poradiť, skúste si nájsť na jedlo aspoň pár minút denne a hlavne jedzte pravidelne. Teda nevynechavajte raňajky, lebo nie zbytočne sa hovorí, že sú základom dňa. Ak sa ráno nenajete, je možné, že po pár hodinách budete pocitovať taký neznesiteľný pocit hladu, že zjete všetko, čo vám príde pod ruky, a to kilám navyše len prihrá do kariet.

Vieme, že energia sa pri malom dieťatku míňa veľmi rýchlo a vy ju jednoducho musíte nejako doplniť. Ak sa neviete vzdať sladkostí, radšej siahnite po čokoláde s vysokým obsahom kakaa alebo po cereálnych tyčinkách, ktoré sa síce kalorickou hodnotou vyrovnajú napríklad takému keksíku, ale sú oveľa zdravšie. Možno vás uspokojí aj sladučké ovocie :-). 

Rada: Mnohé mamičky zvyknú po svojich deťoch dojedať, lebo je škoda plytvať s potravinami. Áno, to je... Ale väčšiu škodu narobíte samej sebe, lebo prijímate ďalšie kalórie navyše a to sa postupne odrazí na vašej váhe, ktorá, žiaľ, nepôjde dole, ale hore.
 

Pohyb, pohyb, pohyb...

Dobre, na posilňovňu pri malom dieťati nemáte čas... To je nám jasné, ale čo tak cvičiť doma aj so svojím dieťatkom? Jeho tým super zabavíte a vy urobíte niečo pre seba. Ak však cvičenie nie je nič pre vás a ste radšej za prirodzený pohyb, doprajte si aspoň raz za deň minimálne 30 minútovú prechádzku. Veď každý pohyb sa ráta a navyše si vonku vyvetráte hlavu, nadýchate sa čerstvého vzduchu a aj vaše dieťatko bude pod holým nebom spokojné. Napríklad v takej šatke alebo v ergonomickom nosiči, v ktorých bude mať skvelý výhľad na všetko, čo sa okolo neho "mihne" a ešte bude aj blízko svojej mamičky.

Rada: Ak máte kamátku, ktorá má tiež malé dieťatko a obe by ste rady schudli, choďte si „spoločne“ zabehať. Kým jedna bude behať, druhá môže dohliadnuť na detičky v kočíkoch a následne sa vystriedate. 

Toto sú tri zlaté pravidlá, ktorých keď sa budete držať, určite váha pôjde dole. Mnohé mamičky výrazne schudli, keď začali kojiť. Kojenie totiž podporuje odburávanie prebytočného tuku. Pozor, aj toto je však veľmi individuálne.

Každopádne pri zhadzovaní tehotenských kíl by ste mali mať toto na pamäti:

s cvičením začnite až po šestonedelí. Ak ste rodili sekciou, najprv sa poraďte so svojím lekárom, kedy môžete začať cvičiť

- nedržte žiadne diéty, vaše telo potrebuje energiu a dostatok živín, ktoré zohravájú dôležitú úlohu aj pri laktácii

snažte sa po večeroch nejesť sladkosti a iné nezdravé pochúťky, ak je však hlad silnejší ako vy, skúste ho presvedčiť ovocím

- namiesto sladkých vôd pite čistú vodu a skúste zo svojho jedálnička vyškrnúť pečivo alebo ho obmedziť na minimálne množstvo

Držíme palce, aby ste čo najskôr dosiahli svoj cieľ. A nezabúdajte: majte sa najmä rady, veď nejaké to kilečko navyše nie je žiadna tragédia ;-). 

 

Titulná snímka článku: pixabay.com